
چون لا اله الا الله واسه ی ما ثابت شده باید از گفتن آن شرم داشته باشیم!!!
شخصی با نام تلگرامی «هو یا علی » به مطلب تلگرام دارالصادق اشکال وارد کرده که پاسخ آن را تقدیم کردیم.
آقای حسن زاده آملی می گوید:
الهی از گفتن نفی و اثبات شرم دارم که اثباتیم؛ «لا اله الا الله» را دیگران بگویند «الله» را حسن.
الهی نامه چاپ اول/54
اعتراض خواننده:
هو یا علی: سلام شما که علامه حسن زاده گیر میدین در مورد این عکس تورو خدا کمی مطالعه داشته باشین کمی کتاب های ایشون را بخونین در کتاب نامه ها و برنامه ها ایشون در نامه های اول که نوشته اند فقط ذکر شریف لااله الا الله را گفته اند و پس از این ذکر به گفتن اسم الله پرداخته اند حتی گفته اند در چندین جا که اهل حق کلمه ای با اخلاص تر از لااله الا الله را نیافتند در این جمله هم که گفته اثباتیم منظورشون این هست که کلمه لا اله الا الله واسه ما اثبات شدست پس حالا که اثبات شده است اسم الله را میاوریم.
من از شما جواب میخوام وگرنه اذیتتون میکنم منا قانع بکنین واسه حرفا من دلیل بیارین.
پاسخ ما: با سلام،
الهی از گفتن نفی و اثبات شرم دارم!! این یعنی چه؟؟؟
لا اله الا الله راشما بگویید الله را من می گویم!! چیست؟؟؟
لطفا این دو جمله را جداگانه برای ما معنا کنید.
ضمن این که ابوجهل هم از گفتن لا اله الا الله شرم داشت.
جملات به این واضحی و روشنی و صریح را چگونه می خواهید توضیح و تأویل کنید؟؟!!!!!
اگر این کلمات قابل تأویل است پس ما هیچ کلمه ی کفری در عالم نخواهیم داشت.
اعتراض مجدد:
هو یا علی: با سلام شما که در مورد کسی حکم میدهید و از او انتقاد میکنید بهتر است اول بروید و کتاب های اون شخص را مطالعه کنید به صورت همگانی و بعد حکم دهید علامه حسن زاده در کتاب خود که نامه و برنامه ها هست چندین مرتبه ذکر شریف لا اله الا الله را تاکید کرده من عکس هم واستون فرستادم و بعد به گفتن کلمه الله پرداخته است مثل قضیه که از مقدم و تالی هست و بعد نتیجه گیری .
و بعدهم این جمله که شما فرستادین نقیض اون جمله اصلی هست شما خودتون میدونید در کلام یک نقطه باعث تغییر در کل معنا میشه فقط یک نقطه پس دیگه چه برسه به کلمه اصل جمله این هست از گفتن لا اله الا الله شرم داریم که اثباتیم . لا اله الا الله را دیگران بگویند و الله را حسن .
در اینجا قید کلمه (اثباتیم) به معنای این هست که لا اله الا الله واسه ما ثابت شده هست ما قبول کردیم پس حالا که واسه ما ثابت شده و مورد قبول هست به گفتن کلمه الله میپردازیم
رسد به مرتبه ای خواجه رتبه ی توحید
که عین شرک بود لا اله الا الله
توحید برای خودش مراتب بسیاری دارد
تا رسد به آنجا جز خدا دیگر به هیچ چیز یا کسی موجود نگوید حتی به لااله الاالله
فقط الله
پاسخ ما: جناب صوفی خوش اخلاق! سؤال ما را جواب ندادید!؟
مطالب دیگری مطرح کردید که مربوط به بحث ما نیست ما هم خراورها از این مطالب داریم.
اما اینکه می گویید لا اله الا الله واسه ی ما ثابت شده هست ما قبول کردیم پس حالا که واسه ی ما ثابت شده و مورد قبول هست به گفتن کلمه ی الله می پردازیم.
اولاً مگر هر چیزی که ثابت شده باشد انسان باید شرم داشته باشد از بیان آن !!
مگر برای پیغمبر ثابت نشده بود؟ چرا پیغمبر از گفتن آن شرم نداشت بلکه با افتخار آن را بیان می فرمود .
مگر برای خودتان ثابت نشده که عقل و شعور دارید پس چرا از بیان آن شرم نمی کنید؟!
ثانیاً بنابر توجیه شما باید گفت لا اله الا الله برای شیخ حسن حسن زاده صوفی ثابت شده است اما الله برای او هنوز ثابت نشده!!
خوب اگر چنین است پس اینهمه داد از عرفان و توحید چیست؟ این همه کوس انا الحق زدن بر چه اساسی است؟
اگر چنین است آن گوسفند چران بی سواد در بیابان که با «البعرة تدل على البعير، اثر الاقدام يدل على المسير»، الله برایش ثابت شده، شرف دارد بر شیخ حسن که هنوز که هنوز است با این همه آیات بینات خدا را نشناخته است.
اما این مرام صوفی هاست که کفریات می گویند وقتی کسی ایراد گرفت او را تهدید می کنند شما هم به ما می گویید اذیتتون می کنم!!!!
ثالثاً: به نظر می رسد این توجیه و تأویل شما تفسیر بما لا یرضی صاحبه می باشد اگر این تفسیر از خود شیخ حسن است مدرکش را برای ما بفرستید و اگر نیست با چه مجوزی شما مطالبی را از شکم خود به او نسبت می دهید و باعث آبرو ریزی بیشتر او می شوید ؟
مردانگی صوفی ها چه شد؟! حداقل شما صوفی ها به همدیگر رحم کنید.
رابعاً: اگر قرار باشد که برای پاسخ دادن به یک مطلب باطلی در یک کتابی، لازم باشد برویم تمام کتاب های او را بخوانیم سنگ روی سنگ بند نمی شود. شما خودتان که به ما اشکال می گیرید تمام مطالب ما را خوانده اید؟
خامساً: شما گفتید یک نقطه در کلام باعث تغییر در کل معنا میشه فقط یک نقطه .
سؤال ما این است که بفرمایید چه تغییری در کلام داده ایم؟ ما که عکس کتاب شیخ حسن را هم برای شما گذاشته ایم پس این چه تهمتی است که به ما می زنید؟
پس ما به فلان مطلب باطل خاص اشکال داریم نه به مطالب صحیح .
وگرنه هیچ زندیقی کتابش خالی از مطالب صحیح نیست.
و در پایان اگر صلاح می دانید بفرمایید سطح سواد شما در چه حدی است با ارائه مدرک ممنون می شویم.
البته از اشکالی که کرده اید، از طرح اشکال، از ادبیات اشکال، از ورود و خروج مطلب و از استدلاال های شما برای ما همه چیز معلوم است اما دلمان می خواهد خودتان بگویید. اما با مدرک و این درخواست بیجایی نیست ممنون می شویم.
متذکر می شویم که ما از ادامه ی بحث در چنین سطحی و با چنین ادبیاتی معذوریم، زیرا سنخیت می خواهد که ما نداریم. بالاخره به زبان عامیانه بگویم تا روشن شود:
کبوتر با کبوتر باز با باز کند هم جنس با هم جنس پرواز
والسلام علی من اتبع الهدی