نسبتهای دروغ آقای محسن غرویان به آیت الله العظمی مکارم شیرازی

دروغ های شاخدار از ناحیه ی طرفدار فلسفه و عرفان و معارف بیگانگان
(آقای غرویان )
مدتی است رسوائیهای پی در پی طرفداران مکتب یونان و فلسفه و تصوف در مباحث علمی و مناظرات با طرفداران مکتب امام صادق علیه السلام و معارف قرآن و عترت، قافیه ی آنها را به تنگ آورده و موجب شده که به جفنگ آیند.
مدتهاست که این طایفه ی بی تقوا و جبری مسلک ها و وحدت وجودیها چونان گرگ های در لباس میش به جان عقاید شیعه افتاده اند تا ایتام آل محمد را از مکتب معارفی اهل بیت عصمت و طهارت و علوم نورانی قرآن و عترت جدا سازند قرآن و عترتی که رسول خدا صلی الله علیه و آله و سلم آنقدر سفارش آن را نمود که: انی تارک فیکم الثقلین کتاب الله و عترتی ما ان تمسکتم بهما لن تضلوا ابداً (یعنی من دو گوهر گرانبها در میان شما می گذارم و می روم قرآن و عترتم را، مادامی که به این دو تمسک کرده باشید ـ و لا غیر، نه به معارف بیگانگان ـ هرگز گمراه نخواهید شد.)

آری مدتی است که این تحرکات مرموز شدت بیشتری گرفته و با طرفندهای جدیدقصد براندازی معارف اهل بیت از جامعه ی تشیع را دارند لذا با لحنی آرام و از روی ارادت و محبت و بسیار فریبنده ، شروع به نسبت های ناروا به مراجع تقلید شیعه و تحریف در مبانی اعتقادی آنها نموده تا شاید از این طریق توده های مردم متدین و پیروان مرجعیت مخصوصاً عوامهای عالم نما را به سوی خود و معارف بیگانگان جلب نمایند.

چندی پیش شخصی به نام محسن غرویان نسبت دروغی به آیت الله العظمی مکارم شیرازی داد ، بعد از این نوبت چه کسی است که مأموریت پیدا کند چنین اتهاماتی را به مرجعیت شیعه وارد کند خدا می داند.

اما نسبت دروغی که آقای محسن غرویان به آیت الله العظمی مکارم شیرازی داده است در ضمن استفتائی که در همین موضوع از ایشان شده است چنین است:

بسم الله الرحمن الرحیم
حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی دامت برکاته

سؤال: برخی1 ادعا می‌کنند:
(حضرت آیت الله العظمی مکارم حکم کفر را برای قائلین به وحدت وجود در رساله‌شان آورده بودند، وقتی آقای حسن زاده شنیدند و برای ایشان توضیح دادند آن مسأله را از رساله خود برداشتند، پس الان هم فقهایی هستند که بعد از تبیین و توجیه مسأله، دیگر فتوای به کفر نمی‌دهند)

ولی برخی از اساتید حوزه می‌فرمایند:
مطلب فوق نادرست است بلکه بحث فقها در مورد تشخیص معانی و احکام وحدت وجود بسیار دقیق‌تر و حساب شده‌تر از آن است که بتوان این مطالب بی‌اساس را به ایشان نسبت داده لذا نظر آیت الله العظمی مکارم در مورد وحدت وجود، هم اکنون در سایت ایشان صریحاً موجود است. نظر شریف در مورد نسبت فوق چیست؟

جواب: بسمه تعالی. این مطلب صحیح نیست2 و آنچه ما در مورد حکم وحدت وجود گفته‌ایم نظر غالب فقهای شیعه است. نظر ما به شرح زیر است:
وحدت وجود معانی متعددی دارد آن چه به طور قطع باطل، و به عقیده همه فقها موجب خروج از اسلام است این است که کسی معتقد باشد: «خداوند عین موجودات این جهان است، و خالق و مخلوق، عابد و معبودی وجود ندارد، همان طور که بهشت و دوزخ نیز عین وجود اوست» و لازمه آن انکار بسیاری از مسلمات دین است. هرگاه کسی ملتزم به عین وجود اوست» و لازمه آن انکار بسیاری از مسلمات دین است. هرگاه کسی ملتزم لوازم آن بشود خارج از اسلام است، و غالب فقهای معاصر ـ اعم از احیا و اموات ـ این موضوع را پذیرفته، و در حواشی عروه به آن اشاره کرده‌اند.

همیشه موفق باشید
26/3/1390

پی نوشت:

1- آقای محسن غرویان در مجله ی سمات شماره اول صفحه 90
2- یعنی آقای محسن غرویان نسبت دروغ به حضرت آیت الله العظمی مکارم داده است.

خواندن 48 دفعه
Share this article

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

درباره ما

آيت الله حاج شيخ علي صافي اصفهاني(سرپرست مجموعه ي دارالصادق اصفهان)

مؤسسه دارالصادق (عليه السلام) با قاطعيت تمام اعلام مي کند که يکي از اهداف اين مؤسسه مبارزه فرهنگي با انحراف و منحرف و با بدعت ها و پاسداري قاطع از مکتب نوراني اهل بيت(عليهم السلام) است و تنها به قرآن و عترت تکيه دارد و از آنها کمک مي گيرد و لاغير، لذا در اين راه مقدس هيچگونه ترس و واهمه اي به خود راه نمي دهد و...

ادامه مطلب...

تماس با ما

home-icon- اصفهان، چهارراه عسگریه ، خیابان صغیر اصفهانی ، ابتدای کوچه لاله ، پلاک 70 ، دارالصادق اصفهان

 telephone  32317981 ، 03132317982  

 

   linkdin2  googleplus22  telegram4  twitter2  instagram2  facebook2

 

آمار بازدید کنندگان

امروز1348
دیروز1457
این هفته5964
این ماه34367
جمع بازدیدها284654

1396-06-30
Top