نظرها و اعترافها

بالاخره کداميک صحيح است؟

آقاي جوادي آملي:

سيدنا الاستاد (طباطبايي) بحث معاد اسفار را تدريس مي‌کردند و هيچ گونه اثبات و ردّي در مطلب آخوند نداشتند.

مناظره آيت الله سيدان با جوادي آملي

آیا هشام بن حکم قائل به تجسیم و کافر بود؟؟!!!

آیت الله العظمی خویی (ره) می فرمایند:

قاضی : در فلسفه از دین خبری نیست.

عرفان متعالی / 34

توهین هایی که معمولا اهل فلسفه وعرفان به فقها و مراجع ودر حقیقت هرکه مخالف آنها باشد داشته اند ، کم نیست وکاملا مشخص است ولی به جای پاسخ منطقی واستدلالی شروع می کنند به توهین وخراب کردن مخالف! در این متنی که می بینید واز سخنان آقای صمدی است ایشان مخالفان را به کنایه از الاغ پایین تر آورد. علمای مخالف وفقهای عزیز که مستنبطین دین در زمان غیبت هستند را عوام علما وعلمای عوام خواند و درس نخوانده و جاهل نیز به آنها گفت .نمی دانم انسان باید چقدرمنحرف باشد که اینگونه به مرجعی که سالیان سال عمرش را درراه اسلام واحکام دین گذاشته جاهل بنامد.

امام خمینی : اسفار اربعه با طول و عرضش از سفر به سوی دوست بازم داشت ، نه از فتوحات فتحی حاصل و نه از فصوص الحکم حکمتی دست داد.

به سوی نور ، صحیفه نور ج 22 ص 380 - آذر ماه 1365

حضرت آیت الله حاج شیخ حسن صافی اصفهانی:

علمي که امام (عليه‌السلام) مي فرمايد غير از علومي است که فلاسفه دارند ...
عالِم باید بداند که عملش را از کجا برداشت می کند. باید مواظب باشد که حرف های دیگران فریبش ندهد، مغرور نشود، نرود از شرق و غرب اخذ مبنا بکند و بعد بیاید آیات و روایات را با آن مبانی تفسیر کند...
بايد به چنين شخصي گفت: اين ره که تو مي روي به ترکستان است...

کلامی از آیت الله العظمی صافی گلپایگانی

آیت الله العظمی بروجردی زمانی که ساکن بروجرد بودند روزی کتاب مثنوی را باز کردند و شروع کردند به خواندن مثنوی ، ناگهان از سمت چپ ایشان ( نمی دانم شاید از سمت راست ) ندایی به گوش ایشان رسید که می گفت « راه را گم کرده است » آقای بروجردی پس از شنیدن این ندا کتاب مثنوی را می بندد و کنار می گذارد و دیگر سراغ آن نمی رود .

این داستان را آیت الله العظمی صافی بدون واسطه از آیت الله العظمی بروجردی نقل کردند.

قاعده ی المجاز قنطرة الحقیقه و عشق به نوجوانان زیبارو از دیدگاه ابن سینا و ملاصدرا

از مطالب شگفت‏ انگیز (ابن سینا) ، نظریه قاعده «المجاز قنطرة الحقیقه» است. ابن سینا با چیدن مقدمات چهارگانه به عنوان اولین فیلسوفِ مسلمان، مبناى تئوریک عشق را به صورتِ زیبا و ملیح بنیاد نهاد! و این ابتکار مختص اوست و حکماى بعد از او ـ از جمله صدرا ـ در واقع از خوان رنگارنگ او بهره برده ‏اند.

در فصلى که تحت عنوان: عشق ظرفاء و فتیان للأوجه الحسان (یعنى عشق ظریفان و جوانان نسبت به زیبارویان) در رابطه با عشق مجازى، به گمان خود متبحرانه استدلال مى‏ آورد و مبناى فلسفى و عقلى این نوع عشق را محکم و استوار مى‏ کند. در راستاى این هدف طاقت فرسا ـ اما دلپذیر ـ چهار مقدمه طولانى ذکر مى ‏کند، و سپس نتیجه مى‏ گیرد و مى‏ گوید:
پیامبر مى‏ فرماید: «اطلبوا حوائجکم عند حسان الوجوه» از زیبارویان حوائج خود را طلب کنید.[۱]

صفحه1 از6

درباره ما

آيت الله حاج شيخ علي صافي اصفهاني(سرپرست مجموعه ي دارالصادق اصفهان)

مؤسسه دارالصادق (عليه السلام) با قاطعيت تمام اعلام مي کند که يکي از اهداف اين مؤسسه مبارزه فرهنگي با انحراف و منحرف و با بدعت ها و پاسداري قاطع از مکتب نوراني اهل بيت(عليهم السلام) است و تنها به قرآن و عترت تکيه دارد و از آنها کمک مي گيرد و لاغير، لذا در اين راه مقدس هيچگونه ترس و واهمه اي به خود راه نمي دهد و...

ادامه مطلب...

تماس با ما

home-icon- اصفهان، چهارراه عسگریه ، خیابان صغیر اصفهانی ، ابتدای کوچه لاله ، پلاک 70 ، دارالصادق اصفهان

 telephone  32317981 ، 03132317982  

 

   linkdin2  googleplus22  telegram4  twitter2  instagram2  facebook2

 

آمار بازدید کنندگان

امروز1536
دیروز2235
این هفته15964
این ماه26685
جمع بازدیدها668146

1397-03-27
Top