بالاخره کداميک صحيح است؟

آقاي جوادي آملي:

سيدنا الاستاد (طباطبايي) بحث معاد اسفار را تدريس مي‌کردند و هيچ گونه اثبات و ردّي در مطلب آخوند نداشتند.

مناظره آيت الله سيدان با جوادي آملي

 در این جا نظر مبارک مرحوم آیت الله العظمی حاج شیخ حسن صافی(رحمة الله) را در مورد فلسفه و عرفان و به طور کلی طرز تفکر دارالصادق(ع) که تحت اشراف و سرپرستی فرزند فاضل و محقق  ایشان اداره می شود که مجله ی نورالصادق یکی از فعالیت های این مجموعه می باشد بیان می نماییم تا خوانندگان عزیز و حق طلبان مخصوصا دشمنان دانا و دوستان نادان و بی تقوای مرحوم آیت الله صافی بدانند که تهمت صوفیگری به علما و بزرگان دین از سوی پیروان فلسفه و عرفان همیشه بوده و خواهد بود مخصوصا که پس از این که عالمی با نفوذ از دنیا برود این شایعات و تهمت ها شدیدتر می شود لذا باید مراقب بود که دشمنان مکتب وحی نتوانند از این طریق به مکتب امام صادق ضربه ای وارد نمایند.
 

آیا هشام بن حکم قائل به تجسیم و کافر بود؟؟!!!

آیت الله العظمی خویی (ره) می فرمایند:

قاضی : در فلسفه از دین خبری نیست.

عرفان متعالی / 34

توهین هایی که معمولا اهل فلسفه وعرفان به فقها و مراجع ودر حقیقت هرکه مخالف آنها باشد داشته اند ، کم نیست وکاملا مشخص است ولی به جای پاسخ منطقی واستدلالی شروع می کنند به توهین وخراب کردن مخالف! در این متنی که می بینید واز سخنان آقای صمدی است ایشان مخالفان را به کنایه از الاغ پایین تر آورد. علمای مخالف وفقهای عزیز که مستنبطین دین در زمان غیبت هستند را عوام علما وعلمای عوام خواند و درس نخوانده و جاهل نیز به آنها گفت .نمی دانم انسان باید چقدرمنحرف باشد که اینگونه به مرجعی که سالیان سال عمرش را درراه اسلام واحکام دین گذاشته جاهل بنامد.

امام خمینی : اسفار اربعه با طول و عرضش از سفر به سوی دوست بازم داشت ، نه از فتوحات فتحی حاصل و نه از فصوص الحکم حکمتی دست داد.

به سوی نور ، صحیفه نور ج 22 ص 380 - آذر ماه 1365

حضرت آیت الله حاج شیخ حسن صافی اصفهانی:

علمي که امام (عليه‌السلام) مي فرمايد غير از علومي است که فلاسفه دارند ...
عالِم باید بداند که عملش را از کجا برداشت می کند. باید مواظب باشد که حرف های دیگران فریبش ندهد، مغرور نشود، نرود از شرق و غرب اخذ مبنا بکند و بعد بیاید آیات و روایات را با آن مبانی تفسیر کند...
بايد به چنين شخصي گفت: اين ره که تو مي روي به ترکستان است...

رد بر وحدت وجود نوشته شده توسط آیت الله العظمی میرزا ابوالقاسم گیلانی (میرزای قمی)

اشاره
مقاله ای که در پیش رو دارید ردیه ای بر نظریه فلسفی و عرفانی وحدت وجود است که به قلم فقیه جلیل القدر و اصولی شهیر آیت الله العظمی میرزا ابوالقاسم گیلانی معروف به میرزای قمی به رشته تحریر در آمده است. این متن که همراه با تلخیص است بر گرفته از کتاب سه رساله میرزای قمی در رد فلسفه و عرفان است که اخیرا توسط محققین ارجمند، آقایان حسین لطیفی و سید علی جبار گلباغی ماسوله، تصحیح و تحقیق شده و از سوی بنیاد پژوهشهای اسلامی آستان قدس رضوی به چاپ رسیده است.
گفتنی است که رساله مزبور به تقاضای شاه وقت قاجار در پاسخ به نوشته فردی صوفی مسلک در ترویج وحدت وجود نگاشته شده است.

صفحه1 از18

درباره ما

آيت الله حاج شيخ علي صافي اصفهاني(سرپرست مجموعه ي دارالصادق اصفهان)

مؤسسه دارالصادق (عليه السلام) با قاطعيت تمام اعلام مي کند که يکي از اهداف اين مؤسسه مبارزه فرهنگي با انحراف و منحرف و با بدعت ها و پاسداري قاطع از مکتب نوراني اهل بيت(عليهم السلام) است و تنها به قرآن و عترت تکيه دارد و از آنها کمک مي گيرد و لاغير، لذا در اين راه مقدس هيچگونه ترس و واهمه اي به خود راه نمي دهد و...

ادامه مطلب...

تماس با ما

home-icon- اصفهان، چهارراه عسگریه ، خیابان صغیر اصفهانی ، ابتدای کوچه لاله ، پلاک 70 ، دارالصادق اصفهان

 telephone  32317981 ، 03132317982  

 

   linkdin2  googleplus22  telegram4  twitter2  instagram2  facebook2

 

آمار بازدید کنندگان

امروز1536
دیروز2235
این هفته15964
این ماه26685
جمع بازدیدها668146

1397-03-27
Top