نظرها و اعترافها

مهم‏ترین اصل عرفانی در هند که اوپنیشادها منادی آن هستند، اصالت وحدت یا مونیسم است


می گویند کل اشیاء، چه مادی، چه غیر مادی، در دریای حقیقت و وحدت مستغرقند. عالم وحدت فوق عالم محسوسات است و در منتهای عالم ماده قرار دارد و ذاتا قائم به نفس است و از آن معمولاً به برهمن تعبیر می‏شود. غیر از آن هر چه که هست وهم و خیالی بیش نیست که به آن مایا گفته می‏شود.
آفتاب و سایه ها/ 30

ملاسلطانعلی و حسن زاده و پرستش ذَکَر و فَرج زن بر اساس
عقیده به وحدت وجود

الف: ملاسلطانعلی گنابادی:

انسان در عبادت خودش شیطان و جن را یا مانند زرتشتیان که عبادت می‌کنند هوا، آب، زمین، حیوان و انسان را و کسانیکه عبادت می‌کنند سنگها و درختها و نباتات را و بعضی هندوان عبادت می‌کنند انسان را و معتقد به الوهیت آنها هستند و عبادت می‌کنند کواکب را مثل صبی‌ها و عبادت می‌کنند ملائکه را و مانند هندوان که عبادت می‌کنند ذکر را و فرج زن را و همه‌ی اینها عبادت می‌کنند خداوند سبحان را.
تفسیر بیان السعاده / 422، درتفسیر سوره ی بنی اسرائیل

استاد جوادی آملی:
فلاسفه و عرفا مرزداران توحید هستند.
افق حوزه، سال دهم، شماره ی 314 ،1/4/1390

استاد حسن زاده: تنها پیامبران و صوفیه معرفت الهی پیدا کردند

پس هر که خویشتن را به این معرفت شناخت رب خود را شناخت. چه انسان، بر صورت رب خود مخلوق است. بلکه حقیقت و هویت انسان عین حقیقت و هویت حق است لذا هیچ یک از حکما و علما بر معرفت نفس و حقیقت آن اطلاع نیافتند مگر رسل و صوفیه‏ !!!!
فمن عرف نفسه بهذه المعرفة فقد عرف ربّه، فإنّه على صورته خلقه، بل هو عین هویته و حقیقته و لهذا ما عثر أحد من الحکماء و العلماء على معرفة النفس و حقیقتها إلّا الإلهیون من الرسل و الصوفیة

علامه امینی: حافظ و مثنوی را بذار زیر پات
والله اگرصد سال شراب بخوری خدا میگذرد ولی از این که می گویی مثنوی اصل الاصول است نمی گذرد

متن سخنرانی حضرت علامه امینی رحمه الله

حرفها(سخنان معصومین) را اگر گوش دادید کیف می کنید، علم او را گر یاد دارید کیف می کنید، ولایت را اگر داشته باشید کیف می کنید، برو حرف صاحب ولایت را یاد بگیربروببین امیرالمومنین چه حرفها می زند با خدا چه جور حرف زده عشق بازی چه جوره محبت بازی چه جوره حقّه بازی نکن با حافظ کار درست نمی شه با مثنوی کاردرست نمی شه ،حافظ چیه!؟ مثنوی چیه!؟ بذارزیر پات برو دعای، یک عالم پیدا کن برو دعای حضرت سجاد را بده به دست عالم اون بخواند به تو بفهمی عشق بازی چی است بگو محبت بعد بفهم محبت چی است.

سقوط تكاليف شرعيه از نظر صوفيه‏

ديگر آنكه مانند ديگران گفته است كه: چون كسى به رياضت دل خود را معالجه كند وصحّت يابد وبه حقيقت رسد،- كه امور عقائد بر او منكشف گردد، كه از براى او يقين به آنها حاصل شود- جميع تكاليف شرعيّه واحكام شريعت از وى ساقط گردد، وجميع محرّمات مثل زنا ولواط وشراب وبنگ وغير اينها بر او حلال شود. چنانكه در اوّل مجلد پنجم «مثنوى» گفته است به اين عبارت كه:

محی‌الدّین از دیدگاه امام خمینی (ره)
مرتضی رضوی
اشاره
آیا مرحوم امام خمینی محی‌الدین را تأیید می کند؟
توجه شما را به دوازده نکته در این خصوص از جلد اول کتاب محی‌الدین در آیینه فصوص جلب می کنیم:

****

مستر همفر نقشه ی استعمار پیر انگلیس را بر علیه مسلمانان چنین مطرح می کند:

آنها [مسلمین] را می توان در یک حالت ناآگاهی نگاه داشت؛ برای این کار باید:
«از بهشت بسیار گفت ؛ آنان را نسبت به زندگی دنیا بی مسئولیّت نشان دهیم و حلقه های صوفیّه را گسترش داد؛ کتاب هایی را که به زهد فرا می خواند ترویج نمود؛ همچون کتاب احیاء العلوم غزالی، مثنوی مولانا و کتاب های ابن عربی.»
((ممکن است باتوسعه دادن حلقه های تصوّف و صوفیگری، و ترویج کتابهایی که در آنها روح کناره گیری از دنیا را زنده می کند، مانند کتاب «اِحیاءُ العلوم غزالی» و « دیوان مثنوی» (مولوی) و «کتاب های ابن عربی»، مسلمانان را درحالت «عقب افتادگی فرهنگی واقتصادی» نگاه داشت!))[1]

صفحه4 از6

درباره ما

آيت الله حاج شيخ علي صافي اصفهاني(سرپرست مجموعه ي دارالصادق اصفهان)

مؤسسه دارالصادق (عليه السلام) با قاطعيت تمام اعلام مي کند که يکي از اهداف اين مؤسسه مبارزه فرهنگي با انحراف و منحرف و با بدعت ها و پاسداري قاطع از مکتب نوراني اهل بيت(عليهم السلام) است و تنها به قرآن و عترت تکيه دارد و از آنها کمک مي گيرد و لاغير، لذا در اين راه مقدس هيچگونه ترس و واهمه اي به خود راه نمي دهد و...

ادامه مطلب...

تماس با ما

home-icon- اصفهان، چهارراه عسگریه ، خیابان صغیر اصفهانی ، ابتدای کوچه لاله ، پلاک 70 ، دارالصادق اصفهان

 telephone  32317981 ، 03132317982  

 

   linkdin2  googleplus22  telegram4  twitter2  instagram2  facebook2

 

آمار بازدید کنندگان

امروز248
دیروز855
این هفته2734
این ماه12633
جمع بازدیدها861566

1397-08-24
Top