دوره ی اون تفکرات اسلامی هم گذشته.  من این رو دارم تو حوزه علمیه قم میگم . با عرفان مولوی نمی شه جهانو اداره کرد . این چه عرفانیه که :


چونکه بی رنگی اسیر رنگ شد            موسی با موسی در جنگ شد(۱)


کتابهای اینها رو هم مقدس میدونیم کنار قرآن می ذاریم ! کتابی که باید با انبر گرفت بوس می کنیم میذاریم کنار قرآن!


 کجا کنار قرآنه مثنوی؟ بابا خجالت بکشیم دیگه . میگه عارفانه حرف زده !  خوب بر علیه امیرالمومنین علیه السلام  هم توش حرف فراوانه . خوب درست کنید آخه این کتابو . یا کتابو درست کنید یا تعریف نکنید.  چه معنی میده بزرگان حوزه از این کتاب تعریف کنند ؟!!


کتابی که برعلیه امیرالمومنین علیه السلام  صریح ….پدر امیرالمومنین علیه السلام  رو مشرک می دونه این آدم . خب این عیب حوزه است . یا غلطه کسی بر علیه امیرالمومنین علیه السلام حرف بزنه این ناسالمه – خوب بگید این دروغه یا اون دروغه ؟؟


میگه حرف خوشکل زده! شیطان پدر جد این حرفها رو میزنه . تو این جنگ فرهنگی اینا تو اردوگاه دشمنند ، اینها اسلام امریکایی است . از دل این عرفان حکومت درنمیاد که . این عرفانا!


بله حالا … من عرض کردم ازدل مولوی پیداست کی در میاد دیگه … شاگردش کیه الان؟ خطر داره برای کفار؟


الحمدلله خیلی خطر داره برا کفار!


منتها او روش میشه حرفهای مولوی رو تا آخرخط میزنه ، ما یک جاهاییش رو دورشو خط میکشیم.


این تفکر باطله دیگه . چقدرحوزه از این تفکر باطل دفاع بکنه؟ اسیر همین تفکرها ما هستیم .


 یه اسلام حداقلی درست کردیم ، یه عرفان حداقلی ، می خواهیم با تمدن حداکثری غرب بجنگیم! خوب نمی شه بجنگی که ! بصیرت یعنی این . یعنی درگیری اسلام  و کفر رو تاریخی دیدن . شعر عاشقانه راجع به امام حسین علیه السلام  گفتن کافی نیستا! امام حسین علیه السلام  را یک جوری تحلیل کنید که از توش درگیری حق و باطل تو تاریخ در بیاد . این بدرد می خوره . و الّا هم امام حسین  علیه السلام  رو تعریف کنید هم یزید رو چه فایده ای داره؟ می خوام تعریف نکنید ! هم امیر المومنین علیه السلام  رو تعریف کنید هم ابن ملجم رو ! خوب این چه تعریفیه؟ میخوام تعریف نکنید از امیرالمومنین علیه السلام !

 

چرا مغالطه کنیم؟ این تعریف با تکذیب یکی است. تعریف امیرالمومنین علیه السلام  اون تعریفی است که امیرالمومنین رو تعریف کنه جبهه معاویه رو نه .  جبهه یزید و ابن زیاد و ابن ملجم رو نه . این تعریف نشد که . یهودیا هم تعریف  می کنند به چه در می خوره؟!


توحیدی که صلح کلی باشه خود این تلقی از توحید خلاف بصیرته . گاهی قرائت از اسلام قرائت از اسلامه ولی قرائت از اسلامی است که بصیرت انسان رو می گیره انسان رو کور می کنه .حالا من نمی خواهم این بحث رو الان باز بکنم . شما ببینید در دنیا امروز از قرائتهایی از اسلام دفاع می کنند… اون قرائتها رو منتشر می کنند در دنیا ! من حالا نمی خواهم همه اش رو نام ببرم ، چون ممکنه به بعضی بر بخوره! ولی یه قرائتش همون قرائت سلفی گری است . نماینده ریگان در خاورمیانه یه مطلبی  رو یکی دو سال قبل منتشر کرده بود که بعد از تسخیر لانه جاسوسی  و عبور انقلاب اسلامی از مرزهای جغرافیایی ایران و ورود به دنیای اسلام و بعدم عبور از مرزهای دنیای اسلام و ورود به دنیای مدرن غرب ، بنای یک قرارداد و همکاری بستند با عربستان ، که یک طرف آمریکا و اروپا هستند و یک طرف عربستان ، برای گسترش سلفی گری در دنیا .


و بعد می گه در طول این مدت ۲۰ ساله عربستان بیش از ۸۰ میلیارد دلار برای بسط این قرائت از اسلام در دنیا خرج کرده و همه کشور های اروپایی هم تا قبل از قصه ۱۱ سپتامبر ، همه خدماتی که به مسلمانان می دادن به مسلمانان با همین قرائت از اسلام بود . اگر اجازه موسسات مذهبی می دادند اجازه مسجد می دادند هر اجازه ای می دادند معمولا به آنها بود. به سختی به شیعیان یا حتی مسلمانان دیگه خدمات میدادند..…چرا کمک میکنند به گسترش این قرائت از اسلام؟ چرا جلوی چاپ قرآن رو میگیرن ولی فلان کتاب میشه کتابی که فروشش تو اروپا اوله؟!


به خاطر اینکه اون قرائت از اسلام برای اونها مخاطره آمیز نیست . او قرائتی که میگه :

 

چونکه بی رنگی اسیر رنگ شد            موسی با موسی در جنگ شد

 

خوب اگه شما اینجوری گفتید ، الان هم جنگ موسی با موسی است دیگه ! اون قرائت از اسلام که می گه :


جنگ هفتاد و دو ملت همه را عذر بنه      چون ندیدند حقیقت ره افسانه زدند(۲)


این آدم میشینه بالای بلندی ، کربلا رو تماشا می کنه ! یه نگاه عاقل اندر سفیه می کنه ، میگه : چون ندیدند حقیقت ره افسانه زدند! همون نگاهه دیگه !


جنگ اسلام  و غرب رو الان ملاحظه می کنید . جنگی که در معیار جنگ تمدنی گسترش پیدا کرده . حالا اینکه حرف ما نیست . برخورد تمدنها حرف اونهاست . تئوریسین بزرگ غرب و امریکاست که این حرف رو زده . گفته دوره ،دوره ی  برخورد تمدنیست و مهمترین تمدنی که ما با او درگیریم وقدرت درگیری با ما رو درجهان داره تمدن اسلامه . یه درگیری همه جانبه رو شروع کردند .


تو این درگیری همه جانبه بعضی از قرائتها قرائتهائیست که بصیرت انسان رو می گیره . چون ندیدند حقیقت ره افسانه زدند … آقا همه دنبال خدا هستند!! من دیگه بعضی چیزهای دیگه را نقل نمی کنم . این چه قرائتی است که أخذ برأس أخیه یجره إلیه (۳) موسی کلیم موهای هارون رو گرفت چه بساطیه ؟!چرا اینها گاوپرست شدند؟!


آقا می گه که : أخذ برأس أخیه یجره إلیه بهش می گفت چه کارشون داشتی اینها خدا رو می پرستیدند ! چرا مزاحم شون شدی؟!(۴)


این قرائت از اسلام! اینجوری توحید رو تعریف و تفسیر کردن ، خب از توش صف و قتال در نمیاد…


اون موقع هم که حضرت امیرالمومنین(ع) تو صف قتال میایند ما هم همراه حضرت باشیم . اونجایی هم که حضرت شمشیر می زنند بگیم دست مریزاد و اونجایی هم که دست نوازش می کشند بگیم دست مریزاد.

 

 

----------------------

پی نوشت ها:


۱-مثنوی، دفتر سوم، ص۷۱٫ نیکلسون/مثنوی،دفتر اول،در بیان آنک موسی و فرعون هر دو مسخر مشیت اند
۲-دیوان حافظ غزل ۱۸۴
۳-اعراف،۱۵۰
۴-فصوص الحکم ، ‌فص هارونی ‌،ص ۲۹۵ ،‌شرح عبدالرزاق کاشانی، مطبعه مصطفی البابی الحلبی واولاده بمصر ،‌الطبعهالثّالثه ۱۴۰۷ = ۱۹۸۷ م .

 

 

برای شنیدن فایل صوتی به قسمت بارگیری  ‍پیوست ها بروید

 

 

[محي‌الدين]: تصريح مي‌کند که اعتراض حضرت موسي بر هارون و غضب کردن بر او هنگامي که به طرف قوم خود بازگشت و اين ها را مشغول پرستش گوساله ديد، اين بود که چرا نگذاشتي گوساله را بپرستند...
واضح است که اين تأويلات عجيب و غريب چه هرج و مرجي در حقايق و معارف ديني ايجاد مي کند و چه‌ سدهايي شکسته مي‌شود.

بسم الله الرحمن الرحیم

"انالله و انا الیه راجعون"
مصیبتی به عظمت عاشور
متنی که پیش رو دارید، نقدی بر صحبت های بی اساس صمدی آملی مبنی بر اینکه قبل از ورود ما به بهشت، می بینیم یزید، شمر و عمرسعد "لعنت الله علیهم" زودتر از ما به بهشت رفته اند ...
ما باید متشکر شمر و عمرسعد باشیم، چرا که اگر شمر این کار را نمی کرد، شاید چند روز بیشتر به عمر امام حسین اضافه می شد و چند سالی بیشتر عمر می کردند؛ ولی این چه نتیجه ای داشت؟!!!
پس حق شمر است که بالا بیاید، چون او باعث شده که همه اینجا بیاییم و اینجا باشیم...
و از این قبیل گفته ها که در برخی سایت های اینترنتی موجود و منشاء آن عقیده ی سرکرده های وهابیت، صوفیه و ... می باشد.

لازم بتذکر است: افرادی که می‌خواهند در علم فلسفه و عرفان اشتغال داشته باشند، باید ابتداء پایه‌ ی اعتقادات دینی خود را از کتب معتبره‌ی اسلامی و احادیث مأثوره از حضرات معصومین(علیهم السلام)مستحکم نمایند تا در مبانی اصول مسلّمه‌ ی شیعه خللی وارد نشود و شاید بدین جهت بوده است که مراجع بزرگ مانند حضرت آیت الله العظمی اصفهانی و آیت الله العظمی بروجردی(قدس سرهما) از تدریس و تحصیل فلسفه بشدّت منع می‌کردند و اساساً باین کیفیت که در حوزه‌های علمیه مرسوم گردیده (هر فردی بدون قید و شرط) وارد این رشته می‌شود نه بصلاح حوزه‌ها و نه بصلاح جامعه‌ی اسلامی میباشد.

حضرت آیت الله العظمی امام خمینی (ره):

...(صوفیان) دل بندگان خدا را از حق منصرف و مجذوب به خود نموده و آن بیچاره ی صاف و بی آلایش را به علماء و سایر مردم بدبین نموده ، برای رواج بازار خود ، فهمیده یا نفهمیده ، پاره ای از اصطلاحات جاذب را به خورد فوام بیچاره داده و گمان کرده به لفظ «مجذوب علیشاه» یا «محبوب علیشاه» حال جذبه و وجد دست می دهد ...

امام خمینی : اسفار اربعه با طول و عرضش از سفر به سوی دوست بازم داشت ، نه از فتوحات فتحی حاصل و نه از فصوص الحکم حکمتی دست داد.

به سوی نور ، صحیفه نور ج 22 ص 380 - آذر ماه 1365

لعن شدید امام رضا علیه السلام به اصحاب مکاشفه و فریب گریه وخشوع کسی رانخوریم!

کسانی که یقین به کفر ابن عربی نمی کنند لااقل می توانند سکوت پیشه کنند؟ مُحَمَّدُ بْنُ قُولَوَيْهِ عَنْ سَعْدٍ عَنْ مُحَمَّدِ بْنِ عِيسَى عَنْ يُونُسَ قَالَ: سَمِعْتُ رَجُلًا مِنَ الطَّيَّارَةِ ...
کسانی که یقین به کفر ابن عربی نمی کنند لااقل می توانند سکوت پیشه کنند؟

در بیان جدایی طریق قرآن و اهل بیت علیه السلام از طریق فلاسفه و عرفا

آیت الله حاج شیخ مجتبی قزوینی خراسانی، در سال 1318ق . در قزوین متولد شد . تحصیلات مقدماتی را در شهر قزوین به پایان برد و سپس راهی نجف ‏اشرف شد و حدود 7 سال در آن سامان مقدس ماند و از اساتید و عالمان بزرگی چون سیدمحمد كاظم‏یزدی و میرزا محمدتقی شیرازی كسب فیض كرد. وی در بازگشت از عتبات عالیات به مدت دو سال از محضر علمی و معنوی عالم متاله سید موسی زرآبادی نیز بهره برد. آیت الله قزوینی از سال 1347 ق . در حوزه علمیه مشهد، شروع به تدریس كرد و 40 سال در این حوزه علمی بدین مهم اشتغال داشت و پدرانه و با رفتاری مهربان به حال و احوال طلاب رسیدگی می‏كرد .

صفحه1 از23

درباره ما

آيت الله حاج شيخ علي صافي اصفهاني(سرپرست مجموعه ي دارالصادق اصفهان)

مؤسسه دارالصادق (عليه السلام) با قاطعيت تمام اعلام مي کند که يکي از اهداف اين مؤسسه مبارزه فرهنگي با انحراف و منحرف و با بدعت ها و پاسداري قاطع از مکتب نوراني اهل بيت(عليهم السلام) است و تنها به قرآن و عترت تکيه دارد و از آنها کمک مي گيرد و لاغير، لذا در اين راه مقدس هيچگونه ترس و واهمه اي به خود راه نمي دهد و...

ادامه مطلب...

تماس با ما

home-icon- اصفهان، چهارراه عسگریه ، خیابان صغیر اصفهانی ، ابتدای کوچه لاله ، پلاک 70 ، دارالصادق اصفهان

 telephone  32317981 ، 03132317982  

 

   linkdin2  googleplus22  telegram4  twitter2  instagram2  facebook2

 

آمار بازدید کنندگان

امروز326
دیروز1597
این هفته6668
این ماه26761
جمع بازدیدها594782

1397-02-01
Top