توهین هایی که معمولا اهل فلسفه وعرفان به فقها و مراجع ودر حقیقت هرکه مخالف آنها باشد داشته اند ، کم نیست وکاملا مشخص است ولی به جای پاسخ منطقی واستدلالی شروع می کنند به توهین وخراب کردن مخالف! در این متنی که می بینید واز سخنان آقای صمدی است ایشان مخالفان را به کنایه از الاغ پایین تر آورد. علمای مخالف وفقهای عزیز که مستنبطین دین در زمان غیبت هستند را عوام علما وعلمای عوام خواند و درس نخوانده و جاهل نیز به آنها گفت .نمی دانم انسان باید چقدرمنحرف باشد که اینگونه به مرجعی که سالیان سال عمرش را درراه اسلام واحکام دین گذاشته جاهل بنامد.

امام خمینی : اسفار اربعه با طول و عرضش از سفر به سوی دوست بازم داشت ، نه از فتوحات فتحی حاصل و نه از فصوص الحکم حکمتی دست داد.

به سوی نور ، صحیفه نور ج 22 ص 380 - آذر ماه 1365

حضرت آیت الله حاج شیخ حسن صافی اصفهانی:

علمي که امام (عليه‌السلام) مي فرمايد غير از علومي است که فلاسفه دارند ...
عالِم باید بداند که عملش را از کجا برداشت می کند. باید مواظب باشد که حرف های دیگران فریبش ندهد، مغرور نشود، نرود از شرق و غرب اخذ مبنا بکند و بعد بیاید آیات و روایات را با آن مبانی تفسیر کند...
بايد به چنين شخصي گفت: اين ره که تو مي روي به ترکستان است...

[محي‌الدين]: تصريح مي‌کند که اعتراض حضرت موسي بر هارون و غضب کردن بر او هنگامي که به طرف قوم خود بازگشت و اين ها را مشغول پرستش گوساله ديد، اين بود که چرا نگذاشتي گوساله را بپرستند...
واضح است که اين تأويلات عجيب و غريب چه هرج و مرجي در حقايق و معارف ديني ايجاد مي کند و چه‌ سدهايي شکسته مي‌شود.

بسم الله الرحمن الرحیم

"انالله و انا الیه راجعون"
مصیبتی به عظمت عاشور
متنی که پیش رو دارید، نقدی بر صحبت های بی اساس صمدی آملی مبنی بر اینکه قبل از ورود ما به بهشت، می بینیم یزید، شمر و عمرسعد "لعنت الله علیهم" زودتر از ما به بهشت رفته اند ...
ما باید متشکر شمر و عمرسعد باشیم، چرا که اگر شمر این کار را نمی کرد، شاید چند روز بیشتر به عمر امام حسین اضافه می شد و چند سالی بیشتر عمر می کردند؛ ولی این چه نتیجه ای داشت؟!!!
پس حق شمر است که بالا بیاید، چون او باعث شده که همه اینجا بیاییم و اینجا باشیم...
و از این قبیل گفته ها که در برخی سایت های اینترنتی موجود و منشاء آن عقیده ی سرکرده های وهابیت، صوفیه و ... می باشد.

رد بر وحدت وجود نوشته شده توسط آیت الله العظمی میرزا ابوالقاسم گیلانی (میرزای قمی)

اشاره
مقاله ای که در پیش رو دارید ردیه ای بر نظریه فلسفی و عرفانی وحدت وجود است که به قلم فقیه جلیل القدر و اصولی شهیر آیت الله العظمی میرزا ابوالقاسم گیلانی معروف به میرزای قمی به رشته تحریر در آمده است. این متن که همراه با تلخیص است بر گرفته از کتاب سه رساله میرزای قمی در رد فلسفه و عرفان است که اخیرا توسط محققین ارجمند، آقایان حسین لطیفی و سید علی جبار گلباغی ماسوله، تصحیح و تحقیق شده و از سوی بنیاد پژوهشهای اسلامی آستان قدس رضوی به چاپ رسیده است.
گفتنی است که رساله مزبور به تقاضای شاه وقت قاجار در پاسخ به نوشته فردی صوفی مسلک در ترویج وحدت وجود نگاشته شده است.

حد نصاب در اعتقاد به توحید و تلقّی جسمیت از کلمات ملاصدرا

حد نصاب در اعتقاد به توحید چیست؟ (در چه صورت فرد از اسلام خارج می گردد؟ آیا عدم اعتقاد به توحید صفاتی و ذاتی به معنای دقیق آن باعث خروج از اسلام می شود؟)
جواب: در حکم به اسلام اقرار به کلمه توحید معتبر است یعنی بدون آن اگر شخص سابقه کفر داشته باشد – هرچند قلباً معتقد به مضمون این کلمه طیبه باشد – حکم به اسلام او نمی شود. با این اقرار که مقرون به فهم اجمالی و عرفی معنای آن است و توحید ذاتی در همان مفهوم اجمالی آن درج است، شخص موحد شمرده می شود. این اقرار با اقرار به صفات معروفه مثل حیات و قدرت و علم و غیرها نیز برابر و مساوق است هرچند شخص التفات به آنها نداشته باشد. مسلم است که اقرار به خدای فاقد حیات و تحقق و علم و قدرت از کسی معقول و منطقی نیست وقتی گفتند: «لا اله الا الله» بالاجمال به همه صفات کمالیه اقرار می کنند.

حسن میلانی

آیا عالم آفریده خداوند است؟ یا این که خود خداوند به صورت زمین و آسمان و انسان و جن و فرشته و سنگ و چوب و... پیوسته در رقص و نمود و تجلی و ظهور است؟
در این باره دیدگاه‌های گوناگونی وجود دارد:
دیدگاه دهریان: وجود، ‌حقیقتی ازلی و ابدی است که پیوسته به صورت‌های مختلف در می‌آید و آفریننده‌ای در کار نیست.

صفحه1 از40

درباره ما

آيت الله حاج شيخ علي صافي اصفهاني(سرپرست مجموعه ي دارالصادق اصفهان)

مؤسسه دارالصادق (عليه السلام) با قاطعيت تمام اعلام مي کند که يکي از اهداف اين مؤسسه مبارزه فرهنگي با انحراف و منحرف و با بدعت ها و پاسداري قاطع از مکتب نوراني اهل بيت(عليهم السلام) است و تنها به قرآن و عترت تکيه دارد و از آنها کمک مي گيرد و لاغير، لذا در اين راه مقدس هيچگونه ترس و واهمه اي به خود راه نمي دهد و...

ادامه مطلب...

تماس با ما

home-icon- اصفهان، چهارراه عسگریه ، خیابان صغیر اصفهانی ، ابتدای کوچه لاله ، پلاک 70 ، دارالصادق اصفهان

 telephone  32317981 ، 03132317982  

 

   linkdin2  googleplus22  telegram4  twitter2  instagram2  facebook2

 

آمار بازدید کنندگان

امروز803
دیروز1483
این هفته9662
این ماه38065
جمع بازدیدها288352

1396-07-02
Top