اخبار
اعلام انزجار راهپیمایان از صمدی آملی در اصفهان
در تاریخ 1391/2/1 مطابق 28 جمادی الاول سال 1433 به مناسبت شهادت حضرت فاطمه ی زهرا سلام الله علیها قافله ی عزاداری عظیمی در اصفهان برگزار شد. در پایان، راهپایان در خیابان چهارباغ اصفهان انزجار خود را از صمدی آملی و امثال او و مطالب انحرافی و خلاف دین آنها اعلام نمودند.
آیا دادرسی هست به داد مظلومیت خاندان رسول خدا و معارف حقه ی آنها برسد
* * *
قواعد فلسفه اینگونه شما را به انحراف فکری می کشاند!انحرافی که خیلی ها می گویند آقای مشایی ، سروش ، شبستری و… انحراف دارند ولی می بینید ریشه تمام این عرفانهای کاذب ،مانند کیهانی،حلقه ای و…ریشه درعقائد فلسفه بویژه ابن عربی و صدرا می باشد.
مجلـس جشـن در مـدرسه ی صـدر بازار اصفهـان به مناسبت عقب نشینی آقای حسن زاده ی آملی از مواضـع فلسفی و عـرفانی خود
روز شنبه 1391/2/29 به مناسبت عقب نشینی آقای حسن زاده از مواضع انحرافی و فلسفی و عرفانی خود و اعلام برائت او از شیخ داود صمدی در مدرسه صدربازار (مرکز حوزه ی علمیه ی اصفهان) مجلس جشنی با حضور آیت الله حاج شیخ علی صافی اصفهانی برگزار شد.
مخالفت حسن زاده ی آملی با کفریات صمدی آملی
حسن زاده ی آملی: مطالب صمدی آملی مخالف حقایق دین مبین اسلام است.
آیت الله العظمی مکارم شیرازی: مطرح کردن فردوسی به عنوان منجی اسلام ظلم به علمای دین است
حضرت آيتالله مکارم شيرازي گفتند: يکي از مسئولان کشور جمله عجيبي درباره مکتب ايراني گفته است که جناب فردوسي مکتب پيامبرصلی الله علیه و آله و سلم را نجات داد. اين ظلم بزرگی است به علمايي که از صدر اول تا امروز، در راستاي حفظ مکتب اسلام و تشيع مشکلات و ناملايمتهاي زيادي را به جان خريدند.
به گزارش مرکز خبر حوزه، معظم له امروز در درس خارج فقه خود در مسجد اعظم قم، با اشاره به سخن يکي از مسئولان، مبني بر اين که اسلام توسط بني اميه و بني عباس خراب شده بود، و فردوسي آمد و مکتب پيامبرصلی الله علیه و آله و سلم را نجات داد، اظهار داشتند:شیخ طوسی، سید مرتضی، سید رضی، شهید اول و شهید ثانی و... حضرت امام (ره) ، که سالها زندان و تبعيد را تحمل کرده و خونشان نيز در اين راه ريخته شده است،اسلام را نجات ندادهاند و فردوسي آن را نجات داده است.
درباره عرفان ، ابن عربی
پس از حاشیه هایی که در رابطه با تدریس عرفان ابن عربی پدید آمد، آیت الله العظمی فیاض در سخنانی که در درس های خود ایراد فرمودند، به رد ابن عربی و تدریس کتاب وی در حوزه های علمیه پرداخته اند. سحنان معظم له در زیر آمده است:
“شنیده ایم که در این حوزه علمیه مبارکه، عرفان براساس کتاب “ابن عربی” تدریس می شود که این (مسئله) خطری برای حوزه مخصوصاً برای طلاب جوان است، زیرا هرکسی که کتاب “ابن عربی” را بخواند اعتقاد پیدا می کند که او زندیق است و ایمان به خداوند تعالی ندارد. درحقیقت عرفان همان احکام الهی و شناختن فقه آل محمد (صلی الله علیه و آله) است و به دین سبب التزام به عرفان حقیقی همان شناخت احکام الهی و معرفت به فقه آل محمد (صلی الله علیه و آله) و عمل به آن است که این همان حقیقت تقوی است، آن چنان که در قرآن کریم آمده است: “إِنَّ أَکْرَمَکُمْ عِندَ اللَّهِ أَتْقَاکُمْ“ (1)
« فتاوای مراجع »
هر کسی آسان به حدّ مراجع تقلید نمیرسد صلاحیت های زیادی لازم است، غالباً مراجع قله های علمی حوزه های علمیه محسوب میشوند بنابراین احترام مراجع بایستی محفوظ باشد باید تکریم شوند.
سـخنرانی در تاریخ 1389/7/29 در قم
13 ذی القعده 1431
دیدار آیت الله حاج شیخ علی صافی با آیت الله العظمی دوزدوزانی در قم
بعداز ظهر پنج شنبه 1390/11/20 حضرت آیت الله حاج شیخ علی صافی با اتفاق پژوهشگر بزرگ معاصر حضرت حجت الاسلام و المسلمین مهدی پور و جمعی دیگر از همراهان در نماز جماعت حضرت آیت الله العظمی حاج شیخ یدالله دوزدوزانی در محل دفتر ایشان شرکت نمود و پس از اقامه ی نماز با حضرت ایشان دیدار کرد. در این ملاقات پیرامون بعضی از مسائل مبتلا به شرعی و نیز موقعیت فعلی مجله ی نورالصادق و پیشنهاد درج بعضی مقالات در این مجله بحث و گفتگو شد.