دروغ های شاخدار از ناحیه ی طرفداران فلسفه و عرفان و معارف بیگانگان

دروغ های شاخدار از ناحیه ی طرفداران فلسفه و عرفان و معارف بیگانگان
(آقایان غرویان و رمضانی)

مدتی است طرفداران فلسفه و عرفان رسوائیهای پی در پی طرفداران مکتب یونان و فلسفه و تصوف در مباحث علمی و مناظرات با طرفداران مکتب امام صادق علیه السلام و معارف قرآن و عترت قافیه ی آنها را به تنگ آورده و موجب شده که به جفنگ آیند.

مدتهاست که این طایفه ی بی تقوا و جبری مسلک ها و وحدت وجودیها چونان گرگ های در لباس میش به جان عقاید شیعه افتاده اند تا ایتام آل محمد را از مکتب معارفی اهل بیت عصمت و طهارت و علوم نورانی قرآن و عترت جدا سازند قرآن و عترتی که رسول خدا صلی الله علیه و آله و سلم آنقدر سفارش آن را نمود که: انی تارک فیکم الثقلین کتاب الله و عترتی ما ان تمسکتم بهما لن تضلوا ابداً (یعنی من دو گوهر گرانبها در میان شما می گذارم و می روم قرآن و عترتم را، مادامی که به این دو تمسک کرده باشید ـ و لا غیر، نه به معارف بیگانگان ـ هرگز گمراه نخواهید شد.)


آری مدتی است که این تحرکات مرموز شدت بیشتری گرفته و با طرفندهای جدیدقصد براندازی معارف اهل بیت از جامعه ی تشیع را دارند لذا با لحنی آرام و از روی ارادت و محبت و بسیار فریبنده ، شروع به نسبت های ناروا به مراجع تقلید شیعه و تحریف در مبانی اعتقادی آنها نموده تا شاید از این طریق توده های مردم متدین و پیروان مرجعیت مخصوصاً عوامهای عالم نما را به سوی خود و معارف بیگانگان جلب نمایند.
چندی پیش شخصی به نام محسن غرویان نسبت دروغی به آیت الله مکارم شیرازی داد و این بار در ادامه ی همان طرح و نقشه ی شوم شخصی به نام رمضانی نسبت دروغ به آیت الله العظمی سیستانی می دهد و بعد از این نوبت چه کسی است که مأموریت پیدا کند چنین اتهاماتی را به مرجعیت شیعه وارد کند خدا می داند.


اما نسبت دروغی که آقای محسن غرویان به آیت الله العظمی مکارم شیرازی داده است در ضمن استفتائی که در همین موضوع از ایشان شده است چنین است:

بسم الله الرحمن الرحیم
حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی دامت برکاته

سؤال: برخی1 ادعا می‌کنند:
(حضرت آیت الله العظمی مکارم حکم کفر را برای قائلین به وحدت وجود در رساله‌شان آورده بودند، وقتی آقای حسن زاده شنیدند و برای ایشان توضیح دادند آن مسأله را از رساله خود برداشتند، پس الان هم فقهایی هستند که بعد از تبیین و توجیه مسأله، دیگر فتوای به کفر نمی‌دهند)
ولی برخی از اساتید حوزه می‌فرمایند:
مطلب فوق نادرست است بلکه بحث فقها در مورد تشخیص معانی و احکام وحدت وجود بسیار دقیق‌تر و حساب شده‌تر از آن است که بتوان این مطالب بی‌اساس را به ایشان نسبت داده لذا نظر آیت الله العظمی مکارم در مورد وحدت وجود، هم اکنون در سایت ایشان صریحاً موجود است. نظر شریف در مورد نسبت فوق چیست؟

جواب: بسمه تعالی. این مطلب صحیح نیست2 و آنچه ما در مورد حکم وحدت وجود گفته‌ایم نظر غالب فقهای شیعه است. نظر ما به شرح زیر است:
وحدت وجود معانی متعددی دارد آن چه به طور قطع باطل، و به عقیده همه فقها موجب خروج از اسلام است این است که کسی معتقد باشد: «خداوند عین موجودات این جهان است، و خالق و مخلوق، عابد و معبودی وجود ندارد، همان طور که بهشت و دوزخ نیز عین وجود اوست» و لازمه آن انکار بسیاری از مسلمات دین است. هرگاه کسی ملتزم به عین وجود اوست» و لازمه آن انکار بسیاری از مسلمات دین است. هرگاه کسی ملتزم لوازم آن بشود خارج از اسلام است، و غالب فقهای معاصر ـ اعم از احیا و اموات ـ این موضوع را پذیرفته، و در حواشی عروه به آن اشاره کرده‌اند.



همیشه موفق باشید  
90/3/26    

پی نوشت:

1- آقای محسن غرویان در مجله ی سمات شماره اول صفحه 90
2- یعنی آقای محسن غرویان نسبت دروغ به حضرت آیت الله العظمی مکارم داده است.


و اما نسبت دروغی که آقای رمضانی به آیت الله العظمی سیستانی داده است و پاسخ آن مرجع عالیقدر چنین است:

حسن رمضانی می گوید: دوست عزیز ... ما را به جناب آقای سیستانی به عنوان کسی که در حوزه ی علمیه قم به تدریس علوم عقلی و عرفانی و کتابهای اسفار، اشارات و مخصوصاً کتاب فصوص الحکم اشتغال دارد معرفی کرد.
اینکه عرض می کنم «مخصوصاً کتاب فصوص الحکم» به خاطر حساسیتی است که روی این کتاب وجود دارد متأسفانه در همین حوزه ی علمیه قم کتاب فصوص الحکم از منظر خیلی از افراد و حضرات ]مراجع تقلید شیعه و علمای آگاه[ از جمله کتب ضاله و بدنام است چون مؤلفش محی الدین ابن عربی است که وحدت وجودی و متهم به کفر و زندقه است لذا وقتی که پیش خیلی از این آقایان از فصوص نام برده می شود عکس العمل منفی از خود نشان می دهند اما برخورد حضرت آیت الله سیستانی با شنیدن این که من از کسانی هستم که در حوزه ی علمیه قم کتاب فصوص را تدریس می کنم بسیار دلنشین و جالب بود.


 آیت الله سیستانی: ... من بحمد الله تا حالا اطلاعاتم نسبت به عرفان و تصوف خوب، جامع و کامل است و از نظر جناب سیدحیدر آملی در مقدمه جامع الاسرار یا در مقدمه شرحش بر فصوص که به پیوند بین تشیع و تصوف قائل است کاملاً مطلع هستم.

توضیح رمضانی:

البته صرف اطلاع نبود، چون ایشان وقتی فرمودند مطلع هستند گرچه صریحاً نگفتند مطلب سیدحیدر را قبول دارم یا ندارم، اما طوری آن سخن را گفتند که کاملاً استنباط می شد که ایشان به این باور رسیده اند که بین تشیع و تصوف حقیقی ـ نه تصوف منحرف از اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام ـ پیوند برقرار است.

خلاصه: آقای رمضانی با چنین نسبت های تأیید نشده ای می خواهد بگوید روش آیت الله العظمی سیستانی در معارف همان روش محی الدین در فصوص است و کتاب فصوص الحکم و جامع الاسرار را تأیید نموده و پذیرفته اند.

پاسخ آیت الله العظمی سیستانی از نسبت های داده شده توسط آقای رمضانی در ملاقات با معظم له:


بسمه تعالی

محضر مبارک آیت الله سیستانی دام ظله العالی

با اهداء تحیات وافره به عرض می رساند:
با توجه به مطلب منسوب به حضرتعالی در بعضی از سایت ها مبنی بر تأیید (عرفان صاحب فصوصی) تقاضا می شود نظر شریف را درا ین رابطه اعلام فرمائید.
جواب:
بسمه تعالی. این جانب در ارتباط با معارف اعتقادی به روش اکابر علمای امامیه (قدس الله اسرارهم) که مطابق با آیات قرآن مجید و روایات اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام می باشد معتقد بوده و روش فوق الذکر را تأیید نمی نمایم.


8 محرم الحرام 1433 هـ
علی سیستانی    


dastkhat-sistani

اعتراض شد ید آیت الله العظمی سیستانی به کسانی که با ایشان ملاقات می کنند آنگاه مطالبی را از این ملاقات منتشر می کنند



بسمه تعالی. در چند مورد مشاهده شده است که بعضی از زوار و هیئاتی که با حضرت آیت الله العظمی سیستانی مدظله دیدار نموده اند گفته ها و مطالبی را به معظم له نسبت داده اند که به کلی خلاف واقع بوده و یا از دقت لارم برخوردار نبوده است ، بدین وسیله به عموم برادران و خواهران ایمانی اعلام می نمائیم که هر گفته و مطلبی که در رسانه ها و وسایل ارتباط جمعی به ایشان نسبت داده می شود اگر به تأیید دفتر معظم له نرسیده باشد فاقد اعتبار بوده و قابل اعتماد نیست.


2 محرم الحرام 1432 هـ

sistanidastkhat2


تذکر: رمضانی می گوید در ادامه حضرت آیت الله سیستانی دام ظله العالی فرمودند: شما که در قم متصدی تدریس عرفان هستید به شاگردانتان ـ به خودتان نمی گویم ـ توصیه کنید عرفان را با اهتمام به شریعت دنبال کنند و این دو را با هم داشته باشند.

نورالصادق:

این عبارت آیت الله العظمی سیستانی بنابر نقل آقای رمضانی، حکایت از مخالفت این مرجع بزرگوار با عرفان های متداول فعلی دارد که معتقدند عبادت برای وصول است نه برای واصل لذا عبادت و تکالیف از واصل و عارف ساقط است و او هر منکری را بخواهد می تواند مرتکب شود و هر عبادت و واجبی را نخواهد می تواند ترک کند و این یک اصلی استوار در بین عرفان متداول فعلی و عرفان ابن عربی است که مدارک آ ن را می توانید در مجله ی نورالصادق ملاحظه نمائید .
آقای رمضانی اگر متوجه این نکته بسیار دقیق شده بود با آن روحیه ی بیگانه پرستی که دارد هرگز حاضر نبود چنین مطلبی را اظهار کنند.

خواندن 154 دفعه
Share this article

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

درباره ما

آيت الله حاج شيخ علي صافي اصفهاني(سرپرست مجموعه ي دارالصادق اصفهان)

مؤسسه دارالصادق (عليه السلام) با قاطعيت تمام اعلام مي کند که يکي از اهداف اين مؤسسه مبارزه فرهنگي با انحراف و منحرف و با بدعت ها و پاسداري قاطع از مکتب نوراني اهل بيت(عليهم السلام) است و تنها به قرآن و عترت تکيه دارد و از آنها کمک مي گيرد و لاغير، لذا در اين راه مقدس هيچگونه ترس و واهمه اي به خود راه نمي دهد و...

ادامه مطلب...

تماس با ما

home-icon- اصفهان، چهارراه عسگریه ، خیابان صغیر اصفهانی ، ابتدای کوچه لاله ، پلاک 70 ، دارالصادق اصفهان

 telephone  32317981 ، 03132317982  

 

   linkdin2  googleplus22  telegram4  twitter2  instagram2  facebook2

 

آمار بازدید کنندگان

امروز1008
دیروز1315
این هفته8665
این ماه28758
جمع بازدیدها596779

1397-02-02
Top