دفاع شدید آیت الله صافی اصفهانی از فاطمیه در پاسخ به سخنان آقای جوادی آملی

دفاع شدید حضرت آیت الله حاج شیخ علی صافی اصفهانی از فاطمیه در پاسخ به سخنان آقای جوادی آملی

* * *

فاطمیه باشد یا نباشد، عاشورا باشد یا نباشد، صادقیه باشد یا نباشد، برای داعش فرقی ندارد، فقط شیعه بودن برای داعش ملاک است، اگر واقعاً می خواهید بهانه به دست داعش ندهید خودتان را راحت کنید بگویید مردم به طور کلی از این مذهب خارج شوند!

* * *

اشاره:
حضرت آیت الله حاج شیخ علی صافی در آستانه فرا رسیدن ایام فاطمیه در پایان درس خارج فقه در مدرسه ی صدر بازار ضمن تشویق طلاب و فضلای حوزه جهت رفتن به تبلیغ و احیاء فاطمیه، سخنان استاد جوادی آملی را در مورد غدیر و خطبه ی حضرت زهرا شدیداً مورد نقد قرار دادند که توجه شما را به آن جلب می کنیم.


بسم الله الرحمن الرحیم و به نستعین و هو خیر معین و صلی الله علی محمد
و آله الطاهرینو لعنة الله علی اعدائهم اجمعین


... به مناسبت ایام شهادت حضرت صدیقه طاهره سلام الله علیها به عنوان تذکر عرض می کنم آنهائی که شرایطش برایشان فراهم است سعی کنند حتماًبرای تبلیغ سفر کنند، از مظلومیت امیرالمؤمنین بگویند از ظلم هایی که به حضرت فاطمه زهرا و سایر اهل بیت علیهم السلام شده، همه چیز را بگوئید کتمان نکنید.


اگر شما کتمان کنید دشمنان شیعه می آیند تاریخ را تحریف می کنند و همین تحریفات را به نسل های آینده منتقل می کنند، کار بجایی می رسد که خدای ناکرده اصلاً مسئله خلافت فراموش می شود و تو مغز ما بکنند که پیغمبر از دنیا رفت در حالی که جانشین معین نکرد کما این که ابن عربی این حرف را زده که اصلاً ممکن است موجودیت مذهب به خطر بیافتد.

وظیفه ی همه ی ماست که حقایق تاریخی صدر اسلام را به نسل های آینده منتقل کنیم، کتمان نکنیم.

به حرف های بعضی که تحت عنوان وحدت یا به بهانه ی داعش می خواهند سفره ی فاطمیه را جمع کنند گوش ندهید.


متاسفانه گاهی حرف های نسنجیده از زبان بعضی بزرگان هم شنیده شده، اخیراً فرموده بودند:

اگر امروز حضرت زهرا می خواستند خطبه بخوانند مثل خطبه ای که در مدینه خواندند خطبه نمی خواندند، اگر امروز می خواستند خطبه بخوانند دیگر جای گلایه برای آن حضرت نبود بلکه جای شکر بود.

من نمی دانم این حرف ها به چه منظوری زده می شود، اصلاً چه دردی را از این مردم دوا می کند، جز تفرقه و دو دستگی بین خود شیعیان.


خیال کردند فرمایشات معصومین علیهم السلام مثل سخنان ماست که یک روزی تازه باشد یک روزی کهنه شود!!

فرمایشات معصومین کهنه شدنی نیست ، همیشه تازه است به زمان و مکان خاصی محدود نمی شود این بزرگواران عدل قرآن هستند، قرآن ناطق هستند، حق تکوینی هستند، قرآن حق تدوینی است عترت حق تکوینی است.

همان طور که آیات قرآن مال همه زمانها و مکانهاست تا قیامت، فرمایشات اهل بیت معصومین علیهم السلام هم مال همه زمان ها و مکان هاست تا قیامت.


لذا خطبه ای که حضرت صدیقه طاهره آن زمان در مدینه خواندند همان فرمایشات مال الان هم هست، مال آیندگان هم تا قیامت هست.

این بسیار حرف باطلی است که ما بگوییم اگر حضرت زهرا امروز می خواستند خطبه بخوانند مثل خطبه ای که در مدینه خواندند نمی خواندند، این سخنان از کسانی صادر می شود که نسبت به عترت طاهرین معرفت ندارند، آن بزرگواران را نشناخته اند و آنها را بصورت افراد عادی می پندارند.

اولاً این غیبگویی ها بر چه مبنائی است؟
آیا مستند به قرآن و حدیث است؟
یا از همان غیبگوئی های صوفیانه است که علی الدوام در عرفان های فعلی شاهد آن هستیم و غالباً دنبال هر غیبگوئی رسوائی هایی ببار می آید.
اگر حضرت زهرا الان می خواستند خطبه بخوانند به چه کیفیتی می خواندند!!
چه مطالبی می فرمودند!!
چه مطالبی نمی فرمودند!!
چه کلماتی را بیان می کردند!!
حضرت امروز از هیچکس گلایه ای نداشتند بلکه خطبه امروز ایشان همه اش شکر و تشکر بود!!
این حرف ها به چه منظور زده می شود؟!

به این صراحت از غیب و باطن این عالم خبر دادن ادعای خیلی بزرگی است که باید ثابت شود وگرنه چنین ادعاهایی از عوام کوچه و بازار علی الدوام شنیده می شود.

اصلاً مگر می شود آدم بر اساس فکر و خیال و غیبگوئی فتوا بدهد و حکم صادر کند، این چه بساطی است که در حوزه ها راه افتاده؟!

و اصلاً این گونه سخن گفتن فتح بابی است برای این که هر کس و ناکسی بیاید چهره ی واقعی معصومین را، سیره و روش اهل بیت علیهم السلام را، طبق دل خودش و مذاق خودش و دنیای خودش تغییر دهد و چهره ی خودش را مطابق با آن بزرگواران نشان دهند.


حالا بگذارید ما یک مقابله به مثل لفظی بکنیم تا مطلب روشن شود.


من از ایشان سؤال می کنم اگر کسی فردا بیاید مانند شما ادعا کند که:
مثلاً اگر حضرت زهرا سلام الله علیها امروز می خواست خطبه بخواند بدترین گلایه ها را از جنابعالی داشت و بابت این که شما معتقد به وحدت شخصی وجود هستید و بر اساس این اعتقاد گفته اید انسان چیزی جز وجود مجازی نیست مثل اسناد جریان آب به ناودان (جری المیزاب)! و در شأن ملاصدرا به خاطر این عقیده گفته اید جا دارد که ملاصدرا بگوید الیوم اکملت لکم عقلکم و اتممت علیکم نعمتی!!!!
اگر حضرت امروز می خواست خطبه بخواند شما را بابت این عقاید مورد لعن و نفرین قرار می داد، اگر کسی درباره ی شما چنین ادعائی کند، چه می کنید؟

اگر بنا باشد آدم از روی دل خودش حرف بزند و غیبگوئی کند، خب آن طرفش هم هست او هم می گوید اگر حضرت زهرا الان بود شما را توبیخ می کرد و شما نباید از این شخص گلایه داشته باشید، چون اگر جرم است شما هم مرتکب شده اید و اگر جرم نیست پس بگذارید او هم بگوید.

بنابراین ما نباید شعری بگوییم که بعداً در قافیه اش گیر کنیم.


فرموده اند: اگر حضرت زهرا امروز خطبه می خواند جای گلایه نبود


به نظر بنده این حرف بسیار باطلی است.

یعنی شما می خواهید بگویید که فعلاً ما در مدینه ی فاضله ی طیبه ای داریم زندگی می کنیم که اثری از آثار جرم و جنایت، مفاسد، منکرات، ظلم ها، نابسامانی های فرهنگی و اجتماعی، فسادهای اعتقادی و ... اثری از آثار این ها نیست و حضرت اگر امروز خطبه می خواندند، خطبه ای سراسر شکر و قدردانی بود! چون در این مدینه ی فاضله همه چیز بر وفق مراد حضرت است دیگر!!

آیا اینجور است؟

و اگر قبول دارید که جامعه ی ما تا رسیدن به مدینه ی فاضله فاصله ی زیادی دارد و هنوز مفاسد و نابسامانی های زیادی در آن هست، پس این چه نسبتی است که به حضرت زهرا سلام الله علیها می دهید که اگر حضرت الان بودند هیچ گلایه ای نداشتند!! و اصلاً شما چه دلیلی بر این ادعا دارید؟


فرموده اند: امروز غدیر حاکم است دیگر نباید کاری غیر از غدیر انجام دهیم تا وقتی غدیر زنده است کسی در مورد سقیفه حرف نمی زند.


عرض ما این است که به نظر می رسد که ایشان متأسفانه اصلاً فرصت نکرده اند نظری به خطبه ی غدیر بیاندازند وگرنه چطور می شود کسی این خطبه را ملاحظه کرده باشد و در مسئله سقیفه بی تفاوت بماند؟

از غدیر سخن گفتن و کار غدیر را انجام دادن ملازم است با اعراض و انکار و ابطال سقیفه.

هم چنین از سقیفه سخن گفتن و تأیید کردن و روی خوش نشان دادن ملازم است با اعراض و انکار و ابطال غدیر.

به غدیر عمل کردن یعنی سقیفه را زیر پا گذاشتن و علی را سر دست گرفتن و حاکم دانستن.

اگر کسی بخواهد به خطبه ی غدیر عمل کند باید از سقیفه بگوید، باید از کسانی که پشت به غدیر کردند و به خاندان رسول خدا ظلم کردند و حق آنها را به تاراج بردند، از این ها بگوید و از آنها برائت بجوید، وگرنه شما چه توجیهی برای خانه نشینی امیرالمؤمنین علیه السلام داشتید، چه توجیهی برای برائت و بیزاری حضرت صدیقه ی طاهره از اصحاب سقیفه داشتید،چه توجیهی برای مخفی کاری مراسم تشییع و کفن و دفن حضرت عصمت کبری سلام الله علیها داشتید و امثال ذلک.


رسول خدا در اثناء همین خطبه ی غدیر از سقیفه سخن گفت، فرمود:

«معاشر الناس إِنَّهُ‏ سَيَكُونُ‏ مِنْ‏ بَعْدِي أَئِمَّةٌ يَدْعُونَ إِلَى النَّارِ وَ يَوْمَ الْقِيامَةِ لا يُنْصَرُونَ‏ إِنَّ اللَّهَ تعالی وَ أَنَا بَرِيئَانِ مِنْهُمْ » [اشاره به آیه ی شریفه ی «وَ جَعَلْناهُمْ أَئِمَّةً يَدْعُونَ إِلَى النَّارِ وَ يَوْمَ الْقِيامَةِ لا يُنْصَرُون» قصص:41] إِنَّهُمْ‏ وَ أَشْيَاعَهُمْ‏ وَ أَتْبَاعَهُمْ‏ وَ أنْصَارَهُمْ فِي الدَّرْكِ الْأَسْفَلِ مِنَ النَّار»
«ای مردم، بعد از من پیشوایانی می آیند که مردم را به آتش دوزخ دعوت می کنند، آنها در روز قیامت یاری نخواهند شد و خداوند و من از آنها بیزار و متنفریم. آنان و پیروان آنان و یاری دهندگان آنان در درک اسفل از آتش جهنم هستند.»



پس می بینید که پیغمبر در همان روز غدیر و در حین خطبه ی غدیر، از سقیفه و اتباع سقیفه سخن می گفت که این ها در درک اسفل از جهنم اند.

این چه حرفی است که شما می زنید، که امروز غدیر حاکم است و دیگر نباید از سقیفه حرف زد.

مگر پیغمبر خودش حاکم نبود، پیغمبر از سقیفه ای که قرار بود بعداً بوجود بیاید سخن می گفت و به آنها وعده ی عذاب می داد.

مگر خود امیرالمؤمنین در زمان حکومتش از سقیفه حرف نمی زد؟


اصلاً تمام ایام حکومت حضرت صرف مبارزه با سقیفه و اتباع سقیفه و آثار سقیفه طی شد، مگر معاویه غیر از سقیفه بود و امثال ذلک.

آدم باید مواظب حرف زدنش باشد مخصوصاً بزرگان و کسانی که بوق های مملکت دست آنهاست خیلی باید حواسشان جمع زبانشان باشد لِسَانُ‏ الْعَاقِلِ‏ وَرَاءَ قَلْبِهِ.


فرموده اند: نباید کاری غیر از غدیر انجام دهیم.


عرض می کنیم، چشم، ما هم همین کار را داریم انجام می دهیم، داریم فاطمیه را احیاء می کنیم آیا این کاری غیر از غدیر است؟

من نمی دانم مراد ایشان از غدیر چیست؟!

اما من معتقدم معنایش این است که باید هر کاری که مطابق با هدایت های غدیر است انجام دهیم و به طور کلی به سفارش های پیغمبر در خطبه ی غدیر عمل کنیم.

آیا احیاء فاطمیه، اقامه ی عزا برای شهادت صدیقه ی طاهره، تبیین شخصیت و زندگی پرماجرای عصمت کبری سلام الله علیها بیان دردها و رنجهایی که بر سر آن بانوی بزرگوار آمده و برائت و بیزاری از دشمنان و قاتلین حضرت فاطمه ی زهرا سلام الله علیها، این ها غیر از محتوای غدیر است؟!

اگر غیر از محتوای غدیر است که پیغمبر در همین خطبه ی غدیر نمی فرمود: إن الله و أنا برئیان منهم، نمی فرمود أنهم‏ فِي‏ الدَّرْكِ‏ الْأَسْفَلِ‏ مِنَ النَّار.

آیا محتوای خطبه ی حضرت صدیقه طاهره سلام الله علیها غیر از محتوای غدیر است؟!!
به نظر من با این حرف ها، وحدت بین شیعه و سنی را که نمی توانید درست کنید هیچ، بلکه وحدت بین خود شیعیان را هم به شدت بر هم می پاشید.

بنابراین، از غدیر گفتن یعنی از سقیفه گفتن و برائت از کسانی که به خاندان پیغمبر و بلکه به خود پیغمبر ظلم کرده اند.

وحدتی که مدنظر شماست با این حرف ها محقق نمی شود اگر کسی یک مقدار درک و انصاف داشته باشد مطلب به این آسانی را می گیرد.


و اما مسئله ی داعشی های لعنتی، این هم بهانه ای شده تا هر کس هر چه دلش می خواهد توی مغز مردم فرو کند و گریزش را هم به داعشی ها بزند.

امروز بگوییم از فاطمیه انصراف بدهید تا بهانه به دست داعشی ها نیافتد.

فردا بگوییم از صادقیه انصراف بدهید، وگرنه بهانه به دست داعش می افتد.

پس فردا بگوئیم از عاشورا باید انصراف بدهیم و ... کما این که زمزمه هایش به گوش می رسد.

من به شما نصیحت می کنم اگر شما واقعاً دلتان می خواهد بهانه به دست داعش نیافتد به طور کلی سفره ی تشیع را و سفره ی اهل بیت را و بساط مرجعیت را و حوزه های علمیه و مساجد و حسینیه ها را و تمام آثار و شعائر شیعه را و ... همه و همه را برچینید تا شاید داعشی ها بهانه به دستشان نیافتد، راهش همین است.

این حرف را به کی باید گفت که بابا، داعش برای از بین بردن ما یک بهانه بیشتر لازم ندارد و آن هم شیعه بودن این مردم است که این بهانه را هم دارد.

فاطمیه باشد یا نباشد، عاشورا باشد یا نباشد، عزاداری باشد یا نباشد برای داعش فرقی ندارد، فقط شیعه بودن برای آنها ملاک است.

اگر واقعاً می خواهید بهانه به دست داعش ندهید خودتان را راحت کنید، بگوئید مردم از این مذهب خارج شوند!!

این حرف ها از آدم های عاقل و دنیا دیده و با فکر و درایت خیلی بعید است.

پس اگر کسی بخواهد به بهانه ی داعش سفره ی فاطمیه را برچیند خیلی جای تأمل دارد، این سخن صورتی در زیر دارد آنچه در بالاستی والله العالم.


فرموده اند: الان اگر امام حسن و امام حسین و سایر اهل بیت می خواستند صحبت کنند مردم را به اتحاد دعوت می کردند.



خب این هم باز یک غیبگوئی دیگری است که جای تأمل دارد.

حالا از شما سؤال می کنیم آیا وحدتی که ائمه طاهرین علیهم السلام، مردم را به آن دعوت می کنند همان وحدت قرآنی است یا غیر از آن است؟

آیا همان وَ اعْتَصِمُوا بِحَبْلِ‏ اللَّهِ‏ جَمِيعاً وَ لا تَفَرَّقُوا وَ لَا تَخْتَلِفُوا است؟

یا همسو شدن با کسانی است که از این حبل الله جدا شده اند؟ کدامیک؟

اگر این اتحاد همان اتحاد قرآن است که بیان شد که بر منکرش لعنت و اهل بیت علیهم السلام، مردم را به همین اتحاد دعوت می کنند، مطمئن باشید که ما و فقهای شیعه بیش از شما دغدغه ی این وحدت را داریم.

و اما اگر مراد شما از وحدت، غیر از این وحدتی است که قرآن ما را به آن دعوت می کند، که ما همینجا از شما و اتباع شما جدا می شویم و صریحاً اعلام می کنیم که:

لَا أَعْبُدُ مَا تَعْبُدُونَ وَ لَا أَنتُمْ عَابِدُونَ مَا أَعْبُدُ ... لَكمْ دِينُكُمْ وَ لىِ دِينِ.

خواندن 59 دفعه
Share this article

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

درباره ما

آيت الله حاج شيخ علي صافي اصفهاني(سرپرست مجموعه ي دارالصادق اصفهان)

مؤسسه دارالصادق (عليه السلام) با قاطعيت تمام اعلام مي کند که يکي از اهداف اين مؤسسه مبارزه فرهنگي با انحراف و منحرف و با بدعت ها و پاسداري قاطع از مکتب نوراني اهل بيت(عليهم السلام) است و تنها به قرآن و عترت تکيه دارد و از آنها کمک مي گيرد و لاغير، لذا در اين راه مقدس هيچگونه ترس و واهمه اي به خود راه نمي دهد و...

ادامه مطلب...

تماس با ما

home-icon- اصفهان، چهارراه عسگریه ، خیابان صغیر اصفهانی ، ابتدای کوچه لاله ، پلاک 70 ، دارالصادق اصفهان

 telephone  32317981 ، 03132317982  

 

   linkdin2  googleplus22  telegram4  twitter2  instagram2  facebook2

 

آمار بازدید کنندگان

امروز728
دیروز1442
این هفته728
این ماه39432
جمع بازدیدها289719

1396-07-03
Top